Tuesday, January 22, 2013

Hari hari ini


Gambar ni di ambil bulan lepas disember.Masa tu kawan aku datang nak tengok dan teman aku bawa kambing pergi makan.Dia cakap aku pelik tiba tiba jadi penternak,ingat aku akan jadi orang yang pergi kerja pkai smart2.hehe.dulu macam macam aku buat,yang pelik sekarang ni aku buat kerja ni.yang pasti aku takde background petani atau penternak.tapi sebenarnye aku pernah terfikir tapi tak tau nak mula macam mana.
Sekarang aku mula buat dua kerja,pagi pergi kerja balik pukul 11 terus start gembala lepas tu balik makan nasi petang pg kerja balik.tu la rutin hari2,Nasib la aku ni split shift,rehat tgahari 6jam.best wo.
Bos aku pelik aku makin hari makin gelap.
takpe la bos janji gaji naik.


7 comments:

  1. Salam Bro Hafiszal..

    mmg terbaikla gembala tgh panas,den respect btul laa..payah nak jumpa org muda mcm bro ni.brapa ekor dh induk skrg?tambah lagilah bro..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam mr isal
      haha.time panas aku dgn kmbing main bawah pokok tu.redup kitrg main padang sasar.pnas bro,kalo tak ikut masuk kebun org la,anjing lg,sbb kawasan rmh india tu.kat situ la byk rmput pn.
      Skrg ade 8,2 jantan.nk tambh tp kwngan skrg sesak skit la.tnggu prof alwi pnye kmbing mentor ;p haha

      Delete
    2. kalu bro truskn cmni n konsisten..xlma lg jd mcm alwi la.haha..brderet kmbg kt dpan tu nnti.silap2 brhnti keje jd pngembala fulltime je.hehe..

      Delete
  2. Cayalah gembala bertongkat! Banyak betul rumput kat background tu, masukkan je diorang dalam tu.

    ReplyDelete
  3. Haha..prof sruh pkai kn.pkai tgn ke hoi2 ke tak jalan bos.pkai tongkat bru sebaris je.anjing pn takde brani nk dekat.mmg byk,tp tebal sgt hutan tak nk msuk plk.

    ReplyDelete
  4. macam tu punya cerun bukit? pehh memang best. mesti mendamaikan pandangan dari atas bukit.

    ReplyDelete
  5. by the way, nak dapatkan gambar yang lebih besar kat atas blog tu - pergi kat layout, tick shrink to fit.

    ReplyDelete